fredag 9 november 2007

Ullared-The Gekås experience

Var nånstans kan man köpa ett enmeters ölglas och inte känna sig white trash mot resten? Var nånstans kan man köpa kalsonger för 19:95 och tycka att det är lite dyrt och man köper dom för 12:95? Var nånstans kan det uppstå vilda slagsmål om den sista "Tobbes trollerilåda" som den ständigt skrikande ungen ska få i julklapp?

Jo, Gekås i Ullared!

Dit styrdes färden imorse redan klart kvart över sju. Man måste tydligen vara i god tid ute sa min käre mor och syster-proffs på Gekås som de är. Efter en två timmars bilfärd på kurviga småvägar förbi orter som Slutarp, Åsarp, Blidsberg, Trädet, Tranemo och Limmared så var vi äntligen framme. Proffs som de är hade mor och syster hittat en parkering på en kyrkogård som bara låg 50 meter från ingången. Kan man det här med Ullared så kan man.

Jag fick även höra att det finns ett speciellt system när det gäller det här med vagnar och korgar. Det gick inte att hafsa hur som helst inte. Det togs två stora vagnar per person plus fyra korgar som placerades under vagnarna. Väl inne placeras vagnarna på strategiskt ställe i affären, och korgarna tas fram. Korgarna fylls och dumpas i vagnen, sen flyttas vagnen till nästa strategiska ställe i affären och korgarna fylls åter på..Problemet är att alla vill ställa sin vagn på samma ställe och det tjafsas och gnäbbas.

... och inte för att vara gammelmodig eller sexistisk, men det är bara kvinnorna som ropar, bara kvinnorna med som med glöd och hat i blicken stirrar för att nån råkade tränga sig före. Männen står i hörn med tomma blickar och noll livslust, redo att skära sig i handlederna med "Ullared Gekås rakhyvel" för 29:90.

Gekås är stort. Jättestort...tänk dig en standardIKEA och gångra med tre. Ta en standardIKEA en lördag vid löning och gångra med tre, så märker du att du har hamnat i helvetet bara för att du vill köpa den där Tshirten för 60 kr eller ett 20pack Twix för 30 kr. Men helvetet är som sagt ingen match för en medelålders dam som ser chansen att fylla på shampooförrådet i 10 år framåt.

Vad köpte jag då? Jag köpte den där Tshirten för 60 spänn jag. Även en tröja och ett par skor. Vad ska jag säga? Jag är whitetrash jag också tydligen.

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe, härligt ju! Snyggt skrivet som alltid, men jag vill fortfarande åka dit ;)