I dagens nedladdningsklimat är det rätt svårt att veta vilka filmer som ska ligga på vilken årslista. Man hinner se filmer som inte haft svensk biopremiär än. Jag tänkte följa kvällstidningsmodellen och lista de som haft svensk biopremiär under året. Här kommer topplistan:
9: This is England
8: American gangster
7: Jesus camp
6: The departed
5: Pans labyrint
4: Zodiac
3: 28 veckor senare
2: Children of men
1: The fountain
med reservation för att kanske Jindabyne, Little children, Michael Clayton, Du levande, Eastern promises, Darjeeling limited och Mordet på Jesse James av ynkryggen Robert Ford, tränger sig in på topplistan.
(Årets två sämsta filmer var Mr Beans semester och Inland empire)
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar